Autor Wątek: Lenco B51  (Przeczytany 42871 razy)

Piotruś

  • Mod
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1066
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 23, 2014, 20:51:56 »
U mnie resztka tego czyścika to była jakaś gumowa przyssawka na jakiś bardzo brzydki brązowawy klej, który wszedł w reakcje z lakierem chassis i zszedł razem z nim.

Ej! Hola! Co to za trzy okrągłe dziury pod talerzem?

morrison

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 579
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 23, 2014, 20:55:23 »
To jedyna wieksza skaza ?

Kuba

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 456
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 23, 2014, 20:55:32 »
Takie coś ładnie naprawi lakiernik samochodowy. Kolor też da się dobrać.

Piotruś

  • Mod
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1066
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 23, 2014, 20:57:12 »
U mnie to wygląda tak samo - lakier zjadło do podkładu.
Ja w to miejsce kładę pudełko bakelitowe na igły "Muza" albo krążek do singli i nie widać.

Piotrek

  • Mod
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1370
    • Obrazki
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 23, 2014, 20:59:44 »
Dziury są raczej ładne i równe, wyglądaja na fabryczne.

morrison

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 579
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:10:09 »
Podsumujmy. Idler, smarowanie i kosmetyka plinty i obudowy. Jest cos jeszcze ? Odpalales gramofon ?

Piotrek

  • Mod
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1370
    • Obrazki
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:13:39 »
Silnik  pracuje cicho.

Niech Piotruś jako lencolog się wypowie, czy są wskazania do profilaktycznego rozbierania i czyszczenia silnika i łożyska głównego.
jak na razie dałem pare kropli w łożysko i wydaję się być OK.
Suwadło przerzutki nasmarowałem.

Ewentualnie wymiana wtyczki DIN i uporządkowanie kabelków w headshellu, bo są polutowane po 2 do jednej skuwki i podłączone do monofonicznej Ronette.

morrison

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 579
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:22:11 »
Co to za biedo/wkladka ta Ronette. Piezo ?

Piotrek

  • Mod
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1370
    • Obrazki
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:26:37 »
Jedna z popularniejszych wkładek piezo tych czasów.

Mam gdzieś chyba jeszcze kilka nowych igieł do tego...

Piotruś

  • Mod
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1066
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:26:55 »
Niech Piotruś jako lencolog się wypowie, czy są wskazania do profilaktycznego rozbierania i czyszczenia silnika i łożyska głównego.
jak na razie dałem pare kropli w łożysko i wydaję się być OK.

Ewentualnie wymiana wtyczki DIN i uporządkowanie kabelków w headshellu, bo są polutowane po 2 do jednej skuwki i podłączone do monofonicznej Ronette.

Po 52 latach - jak najbardziej są. U mnie w silniku było niemalże sucho, w łożysku głównym podobnie.
I do tego łożyska nie wchodzi "kilka kropel" tylko pół strzykawki.

Piotrek

  • Mod
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1370
    • Obrazki
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:28:53 »
...i  raczej ta Ronette za wiele z Hi-Fi nie ma wspólnego.
Ale jak kiedyś założyłem podobną do bambino to było w sam raz ;D

Tylko ja to się boję rozdłubywac sam ten motor...

Piotruś

  • Mod
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1066
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:30:06 »
Bez odpowiednich szczypiec do pierścieni Segera go nie złożysz spowrotem.

Piotrek

  • Mod
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1370
    • Obrazki
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:31:48 »
No tak, a to Ty jesteś wirtuozem szczypiec.

morrison

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 579
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:32:32 »
Jakie tam jest mocowanie wkladki ?

Piotruś

  • Mod
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1066
Odp: Lenco B51
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:33:37 »
No jak to jakie. Pół cala.