Kolejna legenda amerykańskiej sceny folkowej, a zarazem postać o dość nietypowym jak na śpiewaczkę folkową życiorysie.
Amerykanka pochodzenia żydowskiego, ur. w San Francisco w 1900r.
W latach 30. ukończyła studia w zakresie Literatury Angielskiej i Języka Angielskiego na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkely.
Początkowo pracowała jako nauczycielka. Doktorat obroniła w 1938r.
Razem ze swoim mężem Williamem, byli aktywnymi działaczami socjalistycznymi, co zaowocowało między innymi znajomością z Petem Seegerem.
Pod koniec lat 40. pod wpływem Seegera i Earla Robinsona zafascynowała się muzyką amerykańską.
W następnych latach odjęła ponowne studia w swojej macierzystej uczelni, tym razem studiując teorię muzyki, nauczyła się grać na gitarze i zaczęła komponować piosenki.
Autorka wielu klasycznych piosenek, często krytycznie i bardzo trafnie opisujących amerykańskie ( i nie tylko) realia .
Kompozycji spopularyzowanych przez m. in.
Pete'a Seegera,
Marianne Faithfull,
Joan Baez,
Judy Collins,
Harry'ego Belafonte, Melanie,
Donovana,
The searchers
Elvisa Costello.
W latach 60.także występowała na scenie i w telewizji, zaczęła nagrywać płyty.
W latach 70. amerykańskie ( i nie tylko) dzieci mogły ją poznać w Ulicy Sezamkowej.
Absolutnie kanoniczny i obowiązkowy w kolekcji każdego sympatyka muzyki amerykańskiej ( a jednocześnie najłatwiej dostępny) jest wyprodukowany przez Johna Hammonda album "Malvina Reynolds Sings The Truth" z 1966r.