Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Higiena i reperacja płyt / Odp: Mycie płyt w Knosti i detergentach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez af-p dnia Styczeń 26, 2018, 16:02:34  »
dzięki, wypróbowałem płyn oraz nabłyszczacz W5 z lidla. Rezultat mycia, uważam bardzo dobry. Płyn do mycia naczyń to nie jest dobry wybór. Porównałem.
Pozdrawiam
2
Higiena i reperacja płyt / Odp: Mycie płyt w Knosti i detergentach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez DarkB dnia Styczeń 20, 2018, 12:38:34  »
To mój pierwszy wpis na forum także witam serdecznie. Przeczytałem wątek z uwagą i mam niezły mętlik bo, forumowy płyn do niczego, oryginalny z myjką do niczego...Więc chciałbym przygotować na płynie cler ale nie można go w tej chwili kupić. W związku z tym mam pytanie do autora mikstury, jakiego płynu w tej chwili używa ?
Pozdrawiam
Obawiam się, że Marcin Ci nie odpowie. Zdaje się, że nieco wycofał się z czynnego udziału w Forum.
Chyba najlepsze rezultaty daje po prostu kilkukrotne mycie. Na początek w zwykłej kranówie z dodatkiem detergentu, a później demineralka z izopropanolem i kilkoma kroplami fotonalu. Ja osobiście w miarę zadowolony byłem tez z płynu dodawanego do Spin-Clean'a.
3
Higiena i reperacja płyt / Odp: Mycie płyt w Knosti i detergentach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez af-p dnia Styczeń 13, 2018, 20:34:09  »
To mój pierwszy wpis na forum także witam serdecznie. Przeczytałem wątek z uwagą i mam niezły mętlik bo, forumowy płyn do niczego, oryginalny z myjką do niczego...Więc chciałbym przygotować na płynie cler ale nie można go w tej chwili kupić. W związku z tym mam pytanie do autora mikstury, jakiego płynu w tej chwili używa ?
Pozdrawiam
4
Muzyka na winylu / Odp: Polskie Nagrania Muza 1946-1992 - logo, etykiety, matryce, ceny, datowanie wydań
« Ostatnia wiadomość wysłana przez belfer dnia Grudzień 23, 2017, 22:45:40  »
Witam wszystkich. Wybaczcie nieporadność, jest to pierwszy mój wpis na tym forum.
 Chodzi za mną od dawna podejrzenie, że kolor etykiet mógł jednak coś oznaczać. Słuchając płyt polskich i demoludzkich, które kupowałem lub dostawałem  od  ok.1962 zauważyłem, że najczęsciej  na kupowanych płytach występuje  tylko kilka  spośród kolorów, które były w ogóle używane. Że ich było (w Polsce !)  wiele dowiedziałem się właśnie z tego wątku. Poza kolorami jakich nigdy nie widziałem (np. turkusowy, pomarańczowy) oraz pomijając etykiety, które różniły sie praktycznie tylko nasyceniem tego samego praktycznie koloru można by zawęzić najczęstsze kolory do : Czerwony, granatowy, czarny, i kolor który nazywam "blady" bo to jego główna cecha. W  praktyce blado słomkowy, bladołososiowy itp. W rzeczywistości polskiej czy radzieckiej ubóstwo kolorów i trudne do ustalenia barwy kolorów bladych można objaśnić niskim poziomem produkcji papierniczej w ogóle. Przy tym papier (barwiony !) na etykiety musiał jeszcze wytrzymywać pobyt pomiędzy gorącą  matrycą a upłynnionym winylem gdzie panowało  też niezłe ciśnienie.Jak to ktoś napisał rozrzut kolorów można by też objaśnić, że skoro już kolory musza być ( najwyraźniej przynajmniej te kilka) to przy braku w papierni stale używanego barwnika uciekano się do tego co akurat mieli, aby tylko był papier w kilku różniących się kolorach. Tyle wymagań? Na co tyle kłopotu? No właśnie : PO CO  KILKA KOLORÓW ?  To nie mogła być tylko sprawa estetyki. Ta poległby pierwsza. Zresztą co to była za estetyka, te kilka stale tych samych (dominujących)  kolorów.
Tu przyszło spostrzeżenie, że wg mojej oceny podejrzanie często płyty popularne (a więc tłoczone w większych ilościach), z muzyką lekkich gatunków, miały etykiety w" kolorze bladym"( tak w kraju jak i w ZSRR). I spostrzeżenie drugie, że jakość dźwięku na nich była często, nazwijmy to, poślednia. Wiadomo, że w miarę zużywania się matryc jakość tłoczenia spada i jest to zjawisko naturalne. Ale gdybym chciał mieć jakąś kontrolę ile już płyt wytłoczyłem daną parą matryc to możnaby płyty  znakować używając najpierw etykiet (wkładanychdo formy  chyba ręcznie) koloru np. czerwonego, póżniej, np. granatowego, następnie czarnego. Obsługa prasy dostawałaby tylko tyle etykiet koloru np. czerwonego ile wytwórnia wiedziała (z doświadczenia), że będą I gatunku (co ileś płyt jakość tłoczenia sprawdza się odsłuchem i oględzinami) i to samo z następnym, np. granatowym dla "gat II" i tak dalej .Nie wiem ile nasze wytwórnie potrafiły zwykle wytłoczyć z jednej pary matryc,,,
5
Gramofony / Odp: GRAMOFON UNITRA G600B
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotruś dnia Październik 29, 2017, 16:02:00  »
Gramofon ten nie jest ogólnie rzadki - bardzo dużo jest tych modeli za naszymi wschodnimi granicami. Nie był na ogół sprzedawany w Polsce, ale zdarzają się bardzo rzadkie pojedyncze egzemplarze. Jest to z całą pewnością jeden z cenniejszych modeli produkowanych w Polsce, ale ostateczna cena zależy od bardzo wielu czynników, m.in. od stanu technicznego...
6
Gramofony / GRAMOFON UNITRA G600B
« Ostatnia wiadomość wysłana przez 1337 dnia Październik 04, 2017, 18:04:16  »
Witam czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi coś wiecej o tym sprzęcie ? Wiem tylko że nie zostało wiele wyprodukowanych tych modeli... i z ile mogę sprzedać takich sprzęt orientacyjnie sprawny technicznie i w dobrym stanie wizualnym.

Pozdrawiam  :zespol:
7
Gramofony / Philips Polska 133 Portable Record Player
« Ostatnia wiadomość wysłana przez DarkB dnia Sierpień 22, 2017, 20:37:07  »
Znacie coś takiego?
Discogs nieco mnie zaskoczył informacją na FB:
1970s Philips Polska 133 Portable Record Player, with a speaker that doubles as a case.
8
Gramofony / Jaki manualny gramofon na dobry początek?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MariesPlan dnia Sierpień 19, 2017, 22:57:12  »
Dobry wieczór wszystkim na forum:)

Prawdopodobnie rozpoczynam wątek, który już wiele razy był eksploatowany czyli od jakiego sprzętu zacząć przygodę domowej melomanki:)

Mam za sobą wiele lektur rankingów, recenzji i YouTube-owych poradników, ale chętnie ez poznam zdanie osób, które już swoją historię rozpoczęły jakiś czas temu. Na wstępie zaznaczę, że traktuje to bardzo serio i nie będzie to przygoda na chwile, a hobby na dłuższy czas - czeka już kilka dobrych winyli:)))

Pytanie zasadnicze: rozpocząć przygodę od bardziej budżetowego sprzętu typu Audio Technica At LP 120, czy może zainwestowac trochę więcej funduszy w bardziej rokujący sprzęt typu: technics SL 1200 Mk2 lub Pro ject xperience sb ( ten ostatni model mam opcje kupna po znajomosci, za bardziej przyzwoitą niż salonowa - cenę).
O pro ject xperience slyszalam, że ma naturalniejsze, cieplejsze brzmienie. Dodatkowym atutem jest ciekawy design. Technics SL wiadomo nie do zdarcia, o ile nie został wcześniej zajechany przez Dj'a.

Sprzęt będzie służył wyłącznie domowemu użytkowi, przyjemności odsłuchu itd.

Na co postawić, ewnetulanie jaki inny sprzęt wziąć pod uwagę w budżecie do 3500.

Dodatkowe pytanie od strony kompletnego laika w jaki wyznaczniacz, amplituner i kolumny się zaopatrzeć nie wydając przy tym fortuny. Myślałam o zakupie wzmacniacza Yamaha RS 201??

Będę wdzięczna za wszelkie podpowiedzi,
Maria
9
Muzyka na winylu / Odp: Izba Czarnej Płyty w Pionkach obok Pronitu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez DarkB dnia Sierpień 17, 2017, 21:23:16  »
Bardzo się cieszę, że taka Izba powstała. Na razie ni ebędzie mi dane jej odwiedzić, ale w przyszłym roku spróbuję.

Fajnie byłoby, gdyby zajrzał Pan do wątku: Pronit 1957-1991 - logo, etykiety, trochę historii, datowanie wydań . Być może pewne informacje wymagają korekty, a na pewno uzupełnień.
10
Higiena i reperacja płyt / Odp: Mycie płyt w Knosti i detergentach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez DarkB dnia Sierpień 17, 2017, 21:18:03  »
Dodam może, że z braku innych środków zacząłem myć płyty w zwykłej kranówie z dodatkiem kilku kropli najzwyklejszego płynu do mycia naczyń - i efekty są bardziej niż zadowalające, czasem mam wrażenie, że nawet leposze niż z użyciem mikstury z izopropanolu.
Strony: [1] 2 3 ... 10